Köp- och leveransvillkor
 

Priser

  • Alla priser anges i svenska kronor och inkluderar moms och andra avgifter.
  • Totalkostnaden för köpet visas tydligt innan slutlig beställning och inkluderar alla kostnader, inklusive eventuell fraktavgift.
  • Fri Hemleverans av Mattor: Erbjuds, förutom för mattor under 2 500 kr. För mattor som kostar mindre än 2 500 kr tillkommer en hemleveransavgift på 399 kr.
  • Servicepoint/Utlämningsställe: Fri frakt gäller för beställningar över 500 kr. För beställningar under 500 kr tillkommer en fraktkostnad på 79 kr.
  • Prisfel och felaktig information: Trots våra bästa ansträngningar kan det ibland förekomma felaktig prissättning eller felaktig information om produkter på vår webbplats. Vi förbehåller oss rätten att korrigera sådana fel när som helst. Om du har gjort en beställning till ett pris som senare visar sig vara felaktigt, kommer vi att kontakta dig så snart som möjligt med de korrekta prisuppgifterna. Du har då möjlighet att antingen acceptera det korrekta priset eller avbryta din beställning. Om vi inte kan nå dig inom skälig tid kommer din beställning att anses ogiltig.

 

Leverans 

  • Om varan finns i lager är den normala leveranstiden inom Sverige 1-5 arbetsdagar.
  • Vid förbeställning av varor får du ett beräknat leveransdatum så snart som möjligt.
  • Observera att vi förbehåller oss rätten till fel i lagersaldot.

 

 

Fraktkostnad

 

 

Köp- och Leveransvillkor

Priser

  • Alla priser anges i svenska kronor och inkluderar moms och andra avgifter.

  • Totalkostnaden för köpet visas tydligt innan slutlig beställning och inkluderar alla kostnader, inklusive eventuell fraktavgift.

  • Fri Hemleverans av Mattor: Erbjuds, förutom för mattor under 3 500 kr. För mattor som kostar mindre än 3 500 kr tillkommer en hemleveransavgift på 399 kr.

  • Servicepoint/Utlämningsställe: Fri frakt gäller för beställningar över 500 kr. För beställningar under 500 kr tillkommer en fraktkostnad på 79 kr.

Leverans

  • Om varan finns i lager är den normala leveranstiden inom Sverige 1-5 arbetsdagar.
  • Vid förbeställning av varor får du ett beräknat leveransdatum så snart som möjligt.
  • Observera att vi förbehåller oss rätten till fel i lagersaldot.

Fraktkostnad

  • Fraktkostnaden för din order visas tydligt i kassan vid utcheckning.

 

 

Fraktsätt



Vi skickar beställningar av små varor som paket med DHL Service Point. Paketet kommer i regel till ditt närmsta ombud.
Skrymmande varor, paket längre än 150cm skickas med DHL Home Delivery. Detta innebär att DHL kontaktar dig för utkörning av din beställning med en leveranstid vardagar mellan 08:00-17:00 beroende på vart i landet du bor. Leveransen är utan inbärning, till din tomtgräns eller trottoar beroende på hur du bor. Vilka tider och dagar som är aktuella varierar beroende på ditt postnummer. De lämnar ej utanför din bostad, mottagaren måste skriva under och legitimera sig vid leverans. 

Observera att hemleveranser som bokas av er som mottagare senare än fyra vardagar efter DHL´s avisering, debiteras med lagerhyra om 150kr/ dygn.

Vill du ändra leveransadress efter att godset lämnat vårt lager tillkommer en avgift om 300 kronor för att ändra detta. 

 

Betalning



Välj att betala mot faktura eller med kort genom Klarna Checkout.
När du handlar hos Classic Collection behandlas betalningen av Klarna som är en säker elektronisk betalningslösning. All kortinformation lagras i enlighet med kortnätverkens regelverk. SLS/TSL – Säkerhet och kreditkortsuppgifter Alla kreditkortsuppgifter hanteras tryggt på en säker https-sida och överförs med nyare versioner av TLS.

 

Säkerhet



Hela sidan är krypterad SSL. Om du befinner dig på en webbplats där det står https i adressfältet så krypteras all trafik mellan dig som besökare samt servern du kommunicerar med. Detta gör att det är mycket svårt att avlyssna eller manipulera informationen som skickas er emellan och SSL ger därmed en mycket högre säkerhet än en okrypterad http anslutning.

 

Personupplysningar



Classic Collection behandlar persondata i enlighet med Personuppgiftslagen (PuL). Uppgifter som kan knytas till dig som person kommer aldrig att bli tillgänglig för andra verksamheter eller kopplas till andra, externa register.

 

Förbeställning av produkter



Vissa produkter går att förbeställa trots att de inte finns i lager. Om förbeställning är möjligt framgår detta i produktinformationen.

Vid förbeställning av varor så betalas produkten endast i efterhand om du väljer fakturering via Klarna. Detta är det enda betalningsalternativ där betalningen aktiveras först när beställningen skickas från oss. Skulle du välja kortbetalning eller direktbetalning via bank kommer detta att dras på en gång även om varan kan levereras först senare.

Om du beställer lagervaror tillsammans med beställningsvaror kommer vi att skicka hela din beställning när den är komplett. Vi dellevererar inte. Kontakta vår kundtjänst för ytterligare frågor om detta.

Den leveranstid vi anger är preliminär och kan komma att ändras. Vid eventuella förseningar informerar vi om detta i möjligaste mån till alla kunder som blir påverkade av detta, men för att vara säker på att du får uppdaterad information ber vi dig som kund att med jämna mellanrum själv se om leveranstiden ändrats på produkten i fråga.

Förseningar är tyvärr inget vi kan påverka, därför utgår ingen ersättning till dig som kund även om leveranstiden skulle dra ut på tiden.

 

Ångerrätt

 


Vi tillämpar reglerna i Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler vilket innebär att du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning. Detta gäller för varor i nyskick som är oanvända. Varan returneras snarast och senast 10 dagar efter att du meddelat oss att du ångrar ditt köp. 
Classic Collection återbetalar hela köpesumman efter att varan kontrollerats på vårt lager. Full återbetalning av köpesumman förutsätter att varan och dess originalemballage är i fullgott skick. Classic Collection förbehåller sig rätten att göra avdrag på köpesumman.

Classic Collection accepterar inte returer som skickas till ombud för uthämtning, samt inga returer som inte följer returplicyn i dessa köp och leveransvillkor. Vår returetikett måste alltid användas vid retur.

Returkostnad ombud 79kr - avser paket mindre än: längd 150 cm eller längd + omkrets = 300 cm. 
Returkostnad hemleverans 450kr - avser paket större än: längd 150 cm eller längd + omkrets = 300 cm. 
Med samma frakttjänst som varan levererats till er behöver den också bokas med för retur. Service Point-sändningar inkluderar automatiskt en returetikett medan större gods kräver att du kontaktar oss för att få en returetikett via mail.

Om din retur gäller en leverans som levererats via ombud använder du bifogad returetikett som medföljt i paketet. Du som kund ansvarar för att produkten är i originalemballage och att inga skador uppstår i returen till vårt lager. Du klistrar etiketten på emballaget och lämnar returen till närmsta ombud.
Vid återbetalning av returnerad vara reglerar vi kostnaden för returfrakten. Du som kund står själv för returfrakten och anses betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort.
 

Om din retur avser en produkt som levererats till er med hemleverans, mejla oss namn på beställaren samt information om vilken/ vilka produkter ni önskar returnera till oss. Vi återkommer med returetikett/ returetiketter som du fäster på emballagets utsida samt ett informationsblad kring hur ni bokar upphämtningen med speditör. 
Du som kund ansvarar för att produkten är i originalemballage och att inga skador uppstår i returen till vårt lager.
Vid återbetalning av returnerad vara reglerar vi kostnaden för returfrakten. Du som kund står själv för returfrakten och anses betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort.
Returkostnad hemleverans 450kr.

 

Undantag från ångerrätten

Vara som är specialtillverkad/ beställd eller på annat sätt anpassad för dig och som inte ingår i vårat ordinarie sortiment omfattas ej av ångerrätten. Presentkort omfattas ej av ångerrätten.

 

Reklamation

  • För varor som är inköpta via någon av våra återförsäljare sker all reklamation via denna återförsäljare.
  • För varor som är inköpta direkt via vår webshop gäller nedan.

En felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 7 dagar från uthämtning. Om du hittar synliga skador på paketet redan vid utlämningen hos ombud öppnar du och reklamerar skadan direkt till ombudet, därefter tar du kontakt med Classic Collection. Om varan levereras hem till dig måste en reklamation av synligt skadat emballage ske på följesedeln och lämnas till chauffören innan du tar emot ditt paket - mycket viktigt!

Så här gör du för att reklamera en vara:

  • Ange ordernummer och namn på den som beställningen är gjord i.
  • Bifoga foton av skadorna i form av tydliga närbilder på området som är skadat, gärna fram och baksida av produkten.
  • Bifoga foto av produkten i sin helhet.
  • Beskrivning av skadorna.
  1. Alla reklamationer hanteras genom att du som konsument skapar ett reklamationsärende på https://classiccollection.se/contact/ 
  2. Kunden ansvarar för att allt emballage sparas tills dess att reklamationen är hanterad.
  3. Classic Collection tillhandahåller doumentation för ev. returfrakt. Ev returkostnad för returfrakt hanteras av Classic Collection. 

De material som våra produkter tillverkas i kommer direkt från naturen och har därav sina naturliga egenskaper och variationer. Materialens egenskaper och tillverkningsprocess kan ge materialen olika uttryck och egenskaper. Det kan handla om att vissa material luddar naturligt eller att vårt naturliga solljus kan förändra produktens färg över tid. Materialens egenskaper och naturliga åldrande är inte ett ärende för reklamation.

 

Ej uthämtade paket/Ej mottagen hemleverans

Hos ombud för paketutlämning finns paketet för uthämtning i 14 dagar. Paketet returneras därefter automatiskt till Classic Collection.
Kunden debiteras för ej uthämtade paket, 90 kr samt 79 kr för returfrakt inom Sverige. Ej uthämtade paket omfattas ej av ångerrätten.

Kunden debiteras Leveranshinder 360 kr samt returfrakt 450 kr, om en hemleverans inte kan genomföras på avtalad tid.
Varorna går automatiskt i retur till Classic Collection och ej mottagen hemleverans omfattas inte av ångerrätten.

 

Force Majeure 


Vi är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

 

Leverans


Leveranstiden på en specialbeställd vara varierar mellan 4 - 6 månader. Ni kommer därför få ett ordererkännande efter att varan beställts med ett preliminärt leveransdatum.

 

Företagsuppgifter

Classic Collection Stockholm AB
Godkänd för F-skatt.
Organisationsnummer: 556960-5099
Bankgiro: 775-7446

Bankuppgifter vid betalning från utlandet: 
Bank: Handelsbanken
IBAN: SE75 6000 0000 0000 5108 8509
SWIFT/BIC:  HANDSESS I

 

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen